Wegwijzers warmtetransitie

 
 

Communiceren op Social Media

Veel gemeenten worstelen met de vraag hoe zij sociale media kunnen inzetten om te communiceren over wonen zonder aardgas. En dat is te begrijpen. Stoppen met aardgas is een relatief nieuw thema, zeker voor bewoners, en vooral ook een gevoelig onderwerp dat middenin de belevingswereld van mensen staat. En hoewel de voorstanders van stoppen met aardgas in de meerderheid zijn, nemen ook de zorgen over met name de kosten toe.

Helaas bestaat er geen kant-en-klaar recept om bewoners te overtuigen van het belang van stoppen met aardgas en iedereen vol goede moed in de startblokken te krijgen. Via de facebookpagina van de gemeente kan wel een start worden gemaakt met communiceren over dit thema om ‘de geesten rijp te maken’. De inzet van social media is echter maatwerk, want in iedere gemeente heerst een andere cultuur, overheerst wellicht een ander standpunt en is er een andere planning.

Onderstaand document biedt een handvat om te beginnen met communiceren over wonen zonder aardgas via Facebook en bevat een aantal voorbeeldberichten waar je zelf mee aan de slag kunt. 

 

Handleiding Social Media: beginnen met communiceren over wonen zonder aardgas

Naam: Handleiding Social Media: beginnen met communiceren over wonen zonder aardgas  Download
Type: pdf
Grootte: 2.54 MB